Alla inlägg den 23 september 2009

Av Erika - 23 september 2009 10:29

  

Jag har en förmåga att alltid komma hemsläpande på olika stolar när jag har varit på loppis, antikaffärer, veteranmarknader och auktioner. Här ser ni två av dom. Den svarta är en Dansk stol som jag ropade in på auktion i Heberg, den är tyvärr lite trasig men den passar utmärk som kontorsstol, jag sitter på den nu framför datorn, den passar väldigt bra här och är väldigt bekväm. Den blå har jag köpt på veteranbilsmarknad. Den står framför mitt sminkbord i sovrummet. Kanske någon av er vet mer om någon av stolarna, skulle vara jättekul att veta fabrikat etc.

Hej så länge!

  

Av Erika - 23 september 2009 10:10


  

Just nu pågår en utställning med Marianne Westman poslin på Falkenbergs museum. Hon är bland annat känd för dekorerna Mon Amie och Picknick. Utställningen pågår tillochmed 29 November, så passa på. Kanske ses vi där.


Ovido - Quiz & Flashcards