Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Erika - 31 augusti 2009 10:03

Jag antar att ni kanske undrar lite om vem jag är är.


Jag heter Erika och är 20 år, bor utanför Falkenberg, nästan i Ullared. Jag bor med min älskling i en hallandslänga och vi har två katter, Sara och Gustav. Vi har två veteranbilar, en Ford 54 och en Opel 60, och dessutom har jag en Monarscoot 64 som jag snart hoppas fungerar.


Mina allra käraste intressen är att springa på loppisar, antikaffärer och på vintagebutiker. Jag samlar på allt möjligt med främst kvinnliga grejer, såsom hårspännen, glasögon, solfjädrar, hattar, underkläder och fina kvinnotidningar, såsom Femina och Damernas värld. Och massor av andra grejer, såsom askfat, parsoller och hattaskar och resväskor. Kan knappt komma på något jag Inte samlar på. 40 och 50 talet ligger mej varmast om hjärtat. Jag har många små samlingar som jag snart kommer att visa upp för er.

Av Erika - 31 augusti 2009 09:52

Jag har en Monarscoot från 1964 i min ägo, det är den jag ska köpa motordelar till, fick en lång lista av älsklingens svåger om vad som behövs för att motorn ska gå korrekt, vilket den inte har gjord. Dödsryck läste jag att det kallas när mopedmotorer håller på skära, vilket den har gjort.


Jag köpte den av en väldigt gammal man, som numera bor på ålderdomshem. Mopeden hade stått i 2 år utan att köras och jag antar att den inte fått korrekt underhåll eftersom motorn såg ut mer som en grushög än en motor. Och mannen hade dessutom kört den på motorsågs bensin, inte bra, inte bra. Knappt en enda del på mopeden satt fastskruvad när jag fick hem den. Och på motorn satt en konstig gummirem fastknuten. Jag antar att han på ålderns höst inte vetat hur han skulle underhålla mopeden. Jag hoppas att min Monark snart går att köra igen, med fint motorljud och oljeblandad bensin. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards