Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

40 och 50 talet ligger mej varmast om hjärtat

Av Erika - 31 augusti 2009 10:03

Jag antar att ni kanske undrar lite om vem jag är är.


Jag heter Erika och är 20 år, bor utanför Falkenberg, nästan i Ullared. Jag bor med min älskling i en hallandslänga och vi har två katter, Sara och Gustav. Vi har två veteranbilar, en Ford 54 och en Opel 60, och dessutom har jag en Monarscoot 64 som jag snart hoppas fungerar.


Mina allra käraste intressen är att springa på loppisar, antikaffärer och på vintagebutiker. Jag samlar på allt möjligt med främst kvinnliga grejer, såsom hårspännen, glasögon, solfjädrar, hattar, underkläder och fina kvinnotidningar, såsom Femina och Damernas värld. Och massor av andra grejer, såsom askfat, parsoller och hattaskar och resväskor. Kan knappt komma på något jag Inte samlar på. 40 och 50 talet ligger mej varmast om hjärtat. Jag har många små samlingar som jag snart kommer att visa upp för er.

 
 
Karla

Karla

31 augusti 2009 11:10

Hej ! fick tips om dig av Stina ! jätterolig blogg,har mycket retro själv,mycket i källaren,du blir en klar favorit hos mig,även några av dina länkar =)) syns igen /Karla.

http://www.metrobloggen.se

 
Libby

Libby

31 augusti 2009 11:27

Ser fram emot att se samlingarna!!!

http://femtiotalsjakten.blogg.se

 
stina

stina

31 augusti 2009 18:09

De svarta längst ner till höger är coolast.

http://enenkelstina.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

1 september 2009 09:35

I verkligeheten är dom svarta längst ner väldigt mörkt gröna. =)

http://cherryvintage.bloggagratis.se

 
Kitten

Kitten

14 september 2009 13:24

Åh, vilka fina glasögon! Jag har sökt såna i över ett år nu och bara hittat ett enda par (solglasögon) som var alldeles för stora... Jakten fortsätter!

http://www.kitteninlove.blogspot.com

 
Erika

Erika

15 september 2009 10:31

Kitten.
Det gäller att vara på sin jakt när det gäller glasögon, jag hittar detmesta på loppisar och på Tradera. Jag kan även tänka mej sälja om du är intresserad av några bågar, dom längst upp till höger säljer jag dock inte.

http://cherryvintage.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 12 november 2009 14:49

Som ni märkt så händer det inte så mycket här. Jag har tappat inspirationen helt enkelt. Men jag hoppas att jag får tillbaka skrivlusten snart igen, kika gärna in med jämna mellanrum så dyker det nog upp ett och annat inlägg lite då och då. På åter...

Av Erika - 2 november 2009 08:17


   Hej på er! Jag har varit sjuk i influensan senaste dagarna, men börjar så smått känna att krafterna kommer tillbaka. Här kommer bilden på kappan som jag köpt, jag älskar den verkligen! Jag har ingen aning om vilket årtionde den kommer ifr...

Av Erika - 18 oktober 2009 09:19

Nu har jag äntligen hittat en vacker kappa till vintern. Bilder dyker snart upp här. ...

Av Erika - 14 oktober 2009 12:19

   Kikade in på Emmaus Björkå i Halmstad förra veckan. Kikade runt lite och hittade vackra gammla tavelramar, men inget annat som riktiogt fångade mitt intresse, så kom ett butiksbiträde där med en vagn med grejer som skulle plockas upp i hyllorna....

Av Erika - 11 oktober 2009 10:37

   Jag letar febrilt efter en tjusig vinterkappa i 40-50talsstil. Kanske ni kan hjälpa mej hitta en?? Här nedan och ovan ser ni några favoriter.        ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards